Під патронатом дружини Президента Марини Порошенко на Київщині пройшов Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації», що зібрав кращих науковців та освітян зі всієї України. Також у роботі Конгресу взяв участь очільник Київської ОДА Олександр Терещук.
Захід відбувся на базі Переяслав-Хмельницького педагогічного університету імені Григорія Сковороди.
За словами Марини Порошенко, сьогодні інклюзивна реформа є однією з найуспішніших в Україні. «Завдяки цій реформі 12 тисяч дітей з особливими освітніми потребами вже долучилися до навчання в загальноосвітніх школах, у яких по всій країні вдалося відкрити 180 Медіатек та 130 Ресурсних кімнат. Також за нашою ініціативою вже розпочали роботу 487 Інклюзивно-ресурсних центрів, які почали надавати кваліфікований супровід «особливим» дітям протягом всього періоду навчання», – зазначила дружина Президента.
В Київській області питанню інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами приділяється значна увага. «На Київщині діє 41 інклюзивно-ресурсний центр. Справа надзвичайно потрібна, адже дітки з особливими вадами – це та категорія, якою потрібно активно займатися», – наголосив голова Київської ОДА.
Слова особистої подяки Олександр Терещук адресував дружині Президента України Марині Порошенко, яка взяла участь у роботі конгресу: «Я знаю, що саме Ви підняли це питання і сьогодні нам не соромно перед батьками, перед освітянами, які присутні тут, які працюють над собою. Сьогодні нам не соромно перед міжнародною спільнотою, яка також допомагає і це питання вирішується, воно в дії».
Нагадаємо, з метою підвищення якості та доступності інклюзивної освіти в Київській області у 2017 році було підписано Меморандум про співпрацю між Фондом Порошенка та Київською ОДА, яким передбачено реалізацію національного проекту «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації». На сьогодні в Київській області працює розгалужена мережа закладів освіти з інклюзивним навчанням та вихованням. Наразі функціонує 299 інклюзивних шкіл, у яких навчається 925 учнів з особливими освітніми потребами.