З осені цього року державні органи не матимуть права вимагати паперові документи для надання послуг, якщо ця інформація вже є в реєстрі. 14 травня Верховна Рада зареєструвала законопроект «Про особливості надання електронних публічних послуг», який пришвидшить цифровізацію України. Проект закону підписали 117 депутатів. Це ще один крок до режиму «без паперів».
Зареєстрований законопроект врегулює питання, пов’язані з наданням та отриманням е-послуг. Вводяться терміни, такі як «електронна публічна послуга», «комплексна електронна публічна послуга», «публічна послуга» тощо, а також встановлюються особливості їх надання.
Зокрема, вперше закріплюється поняття «автоматичного режиму надання електронної послуги». Завдяки цьому ми зможемо зробити послуги більш прозорими та усунути людський фактор із процесу прийняття рішень. Мінцифри працює над автоматизацією більшості держпослуг. Наприклад, на порталі Дія уже можна скористатися деякими автоматичними будівельними послугами. А 17 травня на Diia Summit також запускаємо автоматичну реєстрацію ФОП на порталі Дія без участі держреєстратора. Це буде одна з найзручніших послуг. Поступово усі послуги мають ставати саме такими.
«Одна з головних цілей Мінцифри в побудові цифрової держави — оцифрування 100% державних послуг. У 2020 році ми запустили портал Дія, де доступні понад 50 держпослуг. Ними скористалися вже близько 573 тисячі українців. До сьогодні законодавство України не регулювало питання надання державних послуг в електронній формі. Однак із ухваленням цього закону це зміниться», — прокоментував Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
Серед основних бар’єрів, які блокували цифровізацію послуг, була невідповідність формулювань: у більшості законів України надання чи отримання публічних послуг передбачало використання виключно паперових документів та заяв. Однак після ухвалення закону державні органи не зможуть вимагати паперові довідки, якщо ця інформація вже є в реєстрах.
За інформацією Урядового порталу